چهارمین همایش بین المللی روانشناسی ایران




حامیان علمی و معنوی

تماس با ما

02133699093-4 

09193519331

 

 

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com

مقاومت مغز نسبت به فراگرفتن مهارت‌های جدید

19 دی 1394

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اکثر افراد در زندگی خود تجربه کرده‌اند که یادگیری بعضی کارها و فراگیری بعضی مهارت‌ها بسیار سخت و یا حتی غیرقابل امکان است در حالی که انجام برخی دیگر مثل آب خوردن است.
دانش‌آموزان و دانشجویان نیز بسیار درگیر این مشکل هستند که نمی‌توانند موضوعات جدید و یا درس جدید را به‌راحتی یاد بگیرند.
باید بدانید که این واکنش کاملا طبیعی است.
نتایج تحقیقاتی که بر روی فعالیت مغز حین مراحل یادگیری و فراگیری انجام شد، نشان داد که اگر موضوع جدیدی با موضوع دیگر که از قبل در مغز وجود داشته باشد ارتباط داشته باشد فرد بهتر می‌تواند آن را فراگیرد زیرا الگوهای آن‌ها از قبل در مغز وجود داشته است و نیاز به ساخت الگوی جدید نیست.
این بدان معنی است که یادگیری معمولا از طریق اتصال بین سلول‌های عصبی بوجود می‌آید.
برای روشن‌تر شدن موضوع به این مثال توجه کنید: فرض دارید که شما این مواد را در دسترس دارید: شکر، آرد، جوش شیرین، نمک و شیر. شما می‌توانید از این مواد استفاده کنید و خوراکی‌های مختلفی همچون نان، کیک یا کلوچه درست کنید اما اگر به شما بگویند با این مواد، نان همبرگر درست کنید ممکن است برایتان سخت باشد.
مغز نیز هنگام یادگیری همین‌طور عمل می‌کند. اگر برخی جزئیات مطالب در آن وجود نداشته باشد نمی‌تواند به راحتی آن موضوع را درک کند یا قرا گیرد. 
محققان بر این باروند که از طریق این اتصالات و الگوهای خنثی می‌توان در آینده‌ای نزدیک به افرادی که آسیب‌های مغزی دیده‌اند کمک کرد تا برخی موضوعات را به یاد آورند. 
علاوه بر این می‌توان از این طریق می‌توان به افرادی که از معلولیت رنج می‌برند کمک کرد تا با فکر کردن به انجام حرکتی خاص بتوانند آن کار را انجام دهند.
اخیرا محققان و دانشمندان بسیاری تحقیقات خود را بر روی این موضوع متمرکز کرده‌اند.

منبع:میگنا


916
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
پوستر
معرفی مجلات







مرکز همایش