حامیان علمی و معنوی

تماس با ما

02133699093-4 

09193519331

 

 

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com

ذهن آرام با تکنیک تنف

1 مرداد 1394

ذهن آرام با تکنیک تنفس
تمام توجهتان را از نگرانی و موضوعات ناراحت کننده، به نحوه نفس کشیدن متمرکز کنید. عادی نفس بکشید؛ نه خیلی آرام و نه عمیق تر از حد معمول. تنها چیزی که فرق کرده، این است که دارید به نحوه نفس کشیدن خود توجه می کنید. ممکن است ذهنتان به جایی دیگر برود، اما ایرادی ندارد.

آرام و ملایم، دوباره توجهتان را به تنفستان جلب کنید. هرزمان که افکارتان توجه شما را به خود جلب کرد، بدون معطلی دوباره به نفس کشیدنتان فکر کنید. نفس کشیدن کار ملایمی است: هوا به نرمی در وجودتان پر می شود و به آرامی از بدنتان خارج می شود، بدون این که بیشتر مواقع متوجه و حتی نگران آن باشید. 

وقتی به نفس کشیدنتان توجه کنید، می توانید با تمام وجود زمان حال را حس کنید و با خود بیندیشید که همه چیز روبه راه است. این لحظه خاص، زمانی است که نگرانی در آن راه ندارد. هروقت نگرانی و ترس هایتان برگشت، فکر کنید که کاملا موقت است، درست مانند لحظه ای که ابرها می آیند و سپس می روند. اگر لحظه ای به نگرانی هایتان توجه کنید و اجازه دهید بروند، نمی توانند مشکل ساز شوند.
به محض یادآوری نحوه تنفس تان می توانید درد آن نگرانی ها را فراموش و ذهنتان را آرام کنید. حتی ممکن است درد و رنج ها مصرانه قدم به میان گذارند و شما را تنها نگذارند، اما با تکنیک تنفس صحیح و توجه به آن می توانید روح و روانتان را آسوده کرده، برای مشکلات آزاردهنده زندگی تان راه حل مناسب پیدا کنید.
بنابراین با توجه به نحوه نفس کشیدن و دور کردن ذهنتان از آشفتگی، راه حل هایی عالی برای مشکل خود پیدا خواهید کرد.
منبع:میگنا

807
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
پوستر
معرفی مجلات



مرکز همایش