چهارمین همایش بین المللی روانشناسی ایران




حامیان علمی و معنوی

تماس با ما

02133699093-4 

09193519331

 

 

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com

روش‌های موثر برای پیشگیری و کاهش استرس

20 فروردین 1394

امیرمحمد شهسوارانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه همه افراد با استرس‌های روزمره مواجه می‌شوند، اظهار داشت: استرس، فشار درونی یا بیرونی وارد شده به فرد است که او را ناچار می‌کند برای سازگاری انرژی مصرف کند. بخشی از استرس‌ها به صورت خرد و مزمن به فرد وارد می‌شوند که به آنها استرس‌های روزمره گفته می‌شود.

وی افزود: این استرس‌ها مواردی چون گیر افتادن در ترافیک، آلودگی هوا و صوتی، جر و بحث پیرامون مسائل روزمره، درگیری با اطرافیان و مسائل و مشکلات موجود در محیط‌های شغلی است.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: مسائل روزمره که به واسطه مشکلات اقتصادی به فرد وارد می‌شود به صورت فرسایشی و آرام بر او تأثیر منفی می‌گذارد این استرس‌ها به تدریج منجر به بروز آسیب‌هایی در سطح مغز به ویژه مراکز پردازش هیجانی شده و بر باقی بخش‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و موجب بروز بیماری‌های مختلف روان - تنی و دستگاه خودایمنی می‌شود، همچنین علاوه بر آن اختلالات اضطرابی، افسردگی و اختلالات روانی شدید که گاهی منجر به بستر شدن فرد می‌شود حاصل تجمع استرس در بدن فرد است.
وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و کاهش استرس‌های مزمن لازم است افراد در زمینه مهارت‌های زندگی به ویژه یادگیری مهارت‌هایی چون حل مسئله مقابله با استرس، ارزیابی مجدد فشار روانی و مهارت‌های روابط متقابل آموزش ببینند که این مهم با مراجعه به متخصصان حوزه بهداشت روان میسر است.

منبع : میگنا


952
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 
پوستر
معرفی مجلات







مرکز همایش